Прием на мазнини

Мазнините се разделят на няколко вида в зависимост от своето състояние – твърдо или течно. В зависимост от това как се усвояват от нашия организъм, те се делят основно на 2 вида – наситени и ненаситени.

 

Наситените мазнини са в твърдо състояние и са предимно с животински произход, изключение са палмовото и кокосовото масло. Те са по-трудни за усвояване от организма и оказват въздействие върху нивата на холестерола в кръвта.

 

Вторият тип мазнини са тези, чието наличие в ежедневната ни диета е важно, защото имат важна функция в цялостния процес на усвояването на енергията от храната. Те се съдържат в зехтина, рибата, ядките – бадеми, шамфъстък, кашу, лешник, също и в авокадото, рибеното масло. 

 

Счита се, че най-лоши за организма са така наречените транс-мазнини, които не се намират в естествено състояние, а се получават при определен тип обработка на течни растителни масла – при термична обработка на висока температура и наличие на катализатори, или при процеса на така нареченото хидрогениране.

 

Съвременните диетолози се обединяват около позицията, че всъщност влияние върху нашето здраве и форма оказва не толкова количеството мазнини, които консумираме, а по-скоро техния вид. Именно прекомерната употреба на наситени мазнини или транс-мазнини оказват влияние върху нивата на холестерола в кръвта и по този начин увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания.

 

От друга страна, употребата на ненаситени мазнини е добър избор за здравословно хранене. Тези мазнини намаляват нивата на холестерол в кръвта и ни снабдяват с жизненоважни мастни киселини. 

 

Ние познаваме вредите от използването на транс-мазнините, затова инвестираме много средства и усилия в това да намалим вредните мазнини в нашите продукти. Въведохме специални процеси на приготвяне с по-ниска темпеартура и използваме висококачествено слънчогледово олио, за да намалим съотношението на наситени мастни киселини в мазнините с над 40%, спрямо рецептите за приготвяне от 2010. 

 

Още за мазнините може да прочетете тук.